torsdag 25 februari 2010

Imorgon när kriget kom: 885 m


Författare: John Marsden


Ett par ungdomar bestämmer sig för att åka ut i bushen medan staden årliga karneval/fest håller vid. Väl ute i vildmarken har de jätte roligt men mitt i natten så vaknar Ellie (huvudpersonen) av att en mängd av flygplan flyger förbi och utan ljus. De andra har också sett det men tänker att det är säkert till deras karneval.

Fem dagar senare kommer dem hem och upptäcker försträckt att husen är tomma, djuren döda och elen är borta.
Vad har egentligen hänt deras lilla stad och älskade familjer?

Imorgon när kriget kom är första av 7 böcker.

Personlig respons: Jag tyckte väldigt mycket om denna bok och vill läsa de andra. Men det tar ett tag att komma in i den men den är definitiv värd att läsa.

1 kommentar:

  1. Det där var en bok jag var tvungen att läsa fast jag inte ville men som jag fastnade helt i. Mycket spännande eller hur? Kul att du vill läsa de andra delarna, jag har alla på biblioteket,

    SvaraRadera