fredag 5 februari 2010

I taket lyser stjärnonra - Johanna Thydell 666m

Boken handlar om 13åriga Jenna och hennes liv. Jenna älskar Sakke som är snyggsnyggsnygg men han lägger aldrig märke till henne. Men det är inte det största problemet, Jennas mamma har bröstcancer och de vet inte hur länge till hon kommer att leva. På svenskan i skolan för de till uppgift att skriva en dikt, och Jenna skriver såhär:

Om du dör mamma, då tar jag självmord
Nej, det heter inte att ta självmord, det heter att begå självmord
Eller att ta livet av sig
Alltså, om du dör mamma så tar jag livet av mig.

Förra året blev boken film, men alla som har sett den säger att den är dålig så jag själv vill faktiskt inte se den, för jag älskar boken.
Boken är en av de bästa böckerna jag vet så den får 5/5 från mig =D<3


3 kommentarer:

  1. Den boken är riktigt bra! Har sett filmen också jag rekommenderar den om du inte har sett den. =)

    SvaraRadera
  2. Boken är bäst ! (y)
    bättre än filmen tror jag ?
    fast filmen är faktiskt också riktigt bra (:

    SvaraRadera
  3. Även jag tycker att det är en otroligt bra bok som verkligen griper tag i en.

    SvaraRadera