måndag 8 februari 2010

HUSET VID VÄGENS SLUT 326,4m

Författaren är Magnus Nordin

Det går ett rykte, om det övergivna huset vid vägens slut. Det sägs att där en gång bodde en familj. Fadern hade själv byggt upp huset, familjen var fattig men lyckliga. En natt vaknade pappan mitt på natten, han tar yxan i vardagsrummet och går upp i barnkammaren... sen går han till sovrummet till mamman och dödar henne på ett hugg därefter hänger han sig själv.

Killarna är sover över i deras koja så berättar Pierre en spökhistoria om det övergivna huset. Killarna är uttråkade och cyklar dit. Deras utflykt omvandlas från - en utflykt för skojs skull till - deras värsta mardröm!
Håller vänskapen enda tills den verkligen behövs? :O


Jag tycker boken är bra, men det är svårt att verkligen fastna i den. Du måste ha tålamod om du vill fastna i den, den är spännande hela vägen till slutet, slutet är det bästa!
Jag har läst många böcker skrivna av Magnus Nordin.
Tips: läs hans böcker!

1 kommentar:

  1. Det låter som en bok för mig. Läskigt spännande. Jag har läst Årstamördaren och den var otäck.

    SvaraRadera