måndag 8 februari 2010

775 m Damernas Detektivbyrå, McCall Smith

DAMERNAS DETEKTIVBYRÅ
775 meter



Damernas Detektivbyrå är en berättelse om den afrikanska Mma Ramotswe och hennes vänner och detektivbyrå i Botswana. Hon löser fall varje dag och får hela tiden nya fall att lösa. Vissa fall är om män som misstänks vara otrogna med ibland är det betydligt allvarligare, mord eller ekonomiska bedrägeri. Hon har många vänner och lever ett bra liv.

En sak som är lite speciellt med boken är att det avverkas ett fall på 2-4 sidor. I de flesta böcker brukar det bara vara ett fall boken handlar om.

Jag tyckte boken var mycket bra och jag lärde mig mycket om Afrika, Botswana och dess kultur som jag varken velat eller kunnat lära mig annars.

I serien fins det många böcker som alla är skrivna av Alexander McCall Smith. Bok nummer två är Giraffens tårar.
Jag tyckte boken var riktigt bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar