måndag 8 februari 2010

Harry Potter och dödsrelikerna

Författare: J.K Rowling
2255 meter

Harry Potter och dödrelikerna är den sista och bästa(enligt mig) av Harry Potter serien.

Innan Dumbledore dog så gav han Harry en uppgift. Att förgöra alla horrokruxer så att han senare kan förgöra Voldemort.
Men var ska han börja han vet inte ens vad han letar efter och nu när han fyller 17 år så försvinner hans skydd han har haft för att hans mamma skyddade honom innan hon dog. Han skydd av kärlek.
Nu har också Voldemort och hans anhängare tagit över nästan hela trollkarlsvärlden. Hogwarts också. Nu finns det ingen säker plats för någon i Fenixorden eller andra.


Personlig respons: Denna Harry Potter boken tycker jag är den bästa av alla i serien. För att det händer saker hela tiden och inte bara de sista 100 sidorna som det har varit i de andra böckerna. Man vill inte sluta läsa. Men jag skulle tipsa er att läsa de andra 6 böckerna innan.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att tredje boken är bäst, men framför allt är det tråkigt att det inte kommer fler böcker om Harry Potter. Det blev lite tomt efter den sista, eller hur?

    SvaraRadera
  2. kanske ska läsa dem ändå...

    SvaraRadera
  3. Jag typ grät nät den tog slut x)
    Men trean är nästbäst ;)

    SvaraRadera