tisdag 9 mars 2010

Törst 743 meter

Boken är skriven av Richelle Mead och handlar om halvvampyren Rose och helvampyren Lissa som rymt från sin skyddade privatskola för vampyrer. Detta var de tvungna att göra eftersom skolan inte är ett dugg trygg för Lissa som har en mycket speciell förmåga- hon kan hela! Problemet är bara att ju mer hon gör detta desto sämre mår hon. Tyvärr finns det vissa som struntar i hur hon mår och är redo att göra vad som helst för att bi helade. Dessa två tonåringar har ett speciellt band som utvecklades en gång när Lissa krockade i en bilolycka med sin familj och Rose, varpå hon (Lissa) tog tillbaka Rose från de döda vilket utvecklade ett band mellan dem som gör att Rose då och då dras in i Lissas medvetande.


Jag tyckte att den här boken var jättebra, med en perfekt blandning av kärlek, humor, drama och äventyr. Lite twilight liknande, men ändå ganska annorlunda. Den passar nog inte så bra för killar men är värd ett försök! Tyckte ni att min beskrivning var konstig? Läs den så fattar ni! Den handlar om mycket mer än det jag skrev om men är inte ett dugg svår att hänga med i!

1 kommentar:

  1. Jag tycker inte din beskrivning var svår och jag tänkte på "Skämmerskans dotter" när jag läste ditt inlägg.

    SvaraRadera