torsdag 8 april 2010

Pontus Fyra meter över marken, Johan Unenge -311 meter

Pontus Fyra meter över marken


Pontus är en vanlig kille som nog är i de yngre tonåren. Men han lever en annan livsstil än de flesta andra. Han är skateare! Han åker upp och ner för ramper så fort han får en ledig stund. Skating är hans liv!

Men en dag ser han henne. Han ser den där flickan man bara kan drömma om. Det var när han var i Helenelund och skatade med gänget. Hon stod bara där och tittade lite halvintreserat på skatarna i rampen.

Efter den kvällen kan han inte sluta tänka på henne. Helenelund!



Jag blev förvånad när jag läste boken jag trodde att det skulle vara en typisk killbok, men jag hade fel! Jag tyckte att den var bra även pm den handlade om skating som jag inte är så intresserad av.

Det är bra med böcker som tilltalar både kilar och tjejer, för det finns inte så många sådana böcker. Men Johan Unenge har verkligen lyckats med det!



1 kommentar:

  1. Mycket bra skrivet Alice och väldigt roligt att du tyckte boken var överraskande bra. Det tyckte som sagt jag med och jag väntade länge på att det skulle komma en fjärde bok om Pontus. Men det lär det inte göra. Fråga gärna Johan när han kommer.

    SvaraRadera