söndag 11 april 2010

Harry Potter och De Vises Sten 957 meter

jag utgår ifrån att alla vet vad Harry Potter är, och ungefär vad som händer i första boken. Därför tycker jag att det räcker att säga att i första boken får Harry reda på att han är en trollkarl, att hans föräldrar inte alls dog i en bilolycka och att han överlevt ett angrepp från den allra starkaste och ondaste trollkarlen. Han blur också ivägskickad till Hogwarts, skola för häxor och trollkarlar. Hans liv ändas helt, alltså.


Jag har i ungefär fem år vägrat att läsa Harry Potter, eftersom jag trodde att de skulle vara tråkiga eftersom jag trodde mig veta vad som hände i dem, men jag hade fel. När en klasskompis (och Petra...) hade tjatat ett tag gav jag upp och läste dem- och det visade sig vara några av de bästa böcker jag läst! De är mycket bättre som bok än som film, det är så många härliga detaljer som man missar i filmerna!

1 kommentar:

  1. Ja tänkt vad lite tjat kan ge ibland. ;-)
    Kolla gärna dina inlägg innan du publicerar dem. Harry Potters liv ändas te x inte, det ändras. Eller hur?

    SvaraRadera