torsdag 8 april 2010

Frost, 956meter

Författare: Maggie Stiefvater

Grace har betraktat vargarna i skogen, speciellt en har fångat hennes intresse. Den gulögda vargen, hennes varg och han har betraktat henne tillbaka. Han räddade livet på Grace när hon var liten och sen dess har han alltid hållit koll på henne.
Sam, hennes varg. Bli varg varje vinter och tillbaka till människa varje vår. Äntligen får dem träffas och det är som om dem har känt varandra i all evighet men den här gången så kommer han inte bli människa igen och Grace får kämpa för att hålla honom kvar.

Personlig respons: I början var boken väldigt väldigt konstig och jobbig att läsa men emot slutet så blev det en av det bästa böckerna jag någonsin läst. Jag grät mig igenom dem sista 40 sidorna, åh vad jag älskade den!

1 kommentar:

  1. Även denna bok ligger hemma hos mig i väntan på att jag ska hinna med den. Är den möjligen något att rekommendera för alla Twilight läsare?

    SvaraRadera