onsdag 11 november 2009

Om du var jag - 708m

Om du var jag handlar om bästa vännerna Agnes och Louise.
Boken är skriven ur Anges perspektiv.

Även om dem är helt olika så är dem tvillingsjälar. Louise är snygg, roligt och påhittig, och Agnes tycker att Louise nästan är perfekt. Men Anges är mest osynlig och trist.
Fast det betyder ingenting deras vänskap är ändå otroligt stark och när gymnasiet slutat har de skaffat en lägenhet tillsammans och ska börja leva livet!
Men det blir inte som det har tänkt sig. Hannes dyker upp i Anges liv och Louise börjar bete sig väldigt underligt.
Och snart upptäcker Agnes att inget är som hon trott...

2 kommentarer:

  1. Och vad tyckte du om boken Olivia? Jag tyckte att den var väldigt bra för att vara författarens första bok.

    SvaraRadera
  2. Det var kanske en av det bästa böckerna jag läst men jag gillade den och om det var författarens första bok är jag imponerad.

    SvaraRadera