söndag 15 november 2009

När jag hör din röst (Stephenie Meyer) - 1461m


Fortsättningen på den första boken Om jag kunde drömma.
Den omöjliga kärleken mellan Edward & Bella.



När jag hör din röst handlar om kärleken mellan vampyren Edward och Bella.

Edward är allt för Bella, hon klarar sig inte utan honom, hon är beredd att offra sitt liv för honom, men att vara kär i en vampyr är farligare och svårare än hon någonsin kunde tänka sig.

Edward räddar Bella för en första gång från en ondskefull vampyr som vill komma åt henne och ha hennes blod men andra gången blir farligare och jobbigare än de trodde det skulle bli.

Bella hade en liten födelsedagsfest som Alice, Edwards syster, ordnade och där hände det något ingen trodde skulle hända. När Bella råkade skära sig med papper och det droppade lite blod - det var då Jasper (Edwards bror) inte kunde hålla sig, utan försökte attackera Bella - Edward puttade iväg honom så han inte kunde skada Bella. ´

Då inser Edward vilken risk han utsätter Bella för och måste han nu lämna Bella?
Vad kan Bella göra?

Kommer de att klara detta tillsammans ? Är deras kärlek stark nog att hålla ihop?

Jag tycker om alla dessa böckerna.
Den är så spännande, man vill nästan aldrig sluta läsa.
Man ska förståss läsa helst i ordning för att förstå de alla.
En superbra bok som jag tycker man ska läsa om man gillar böcker som har med mycket kärlek och spänning att göra.
Det är en ovanlig kärleksbok, på ett bra sätt givetvis.
Jag själv brukar inte läsa så speciellt mycket men dessa böckerna om Edward och Bella - blev jag helt fast i.
En jättebra bok! :)

1 kommentar:

  1. Det var rikligt med beröm, men jag håller med dig, dom är verkligen bra. Har du sett tvåan på bio?

    SvaraRadera