torsdag 28 januari 2010

Tänk om det där är jag Av : Johanna Lindbäck 438 m

Jag har läst boken Tänk om det där är jag av Johanna Lindbäck. Boken handlade om en flicka som flyttar från Stockholm till Umeå med sin familj och ska börja gymnasiet där. I hennes gamla skola i Stockholm är hon tjejen som ingen bryr sig om. Innan hon börjar den nya skolan i Umeå så vill hon inte längre vara tjejen som ingen bryr sig om. Hon vill vara normal som de andra tjejerna. Det första hon tänker på är att vara helt normal, ha normala kläder, ha normalt smink, ha normal stil, säga normala saker. Vara bara helt normal i precis allt.

Jag tyckte att boken var bra för att jag gillar böcker med spänning och kärlek.

1 kommentar:

  1. Bra skrivet Marisol! Kanske gillar du även Johanna Lindbäcks andra två böcker.

    SvaraRadera