söndag 17 januari 2010

Miraklet i Anderna 819m

Författare: Nando Parrado med Vince Rause

Nando, hans rugby lag Old Christians och deras nära och kära är på väg till Chile för att spela en uppvisnings match. Men vädret är inte på deras sida och piloterna vill inte flyga, men killarna i rugby laget som är i runt tjugo års åldern tvingar piloterna att lyfta.

Nando vaknar tre dagar senare med en fruktansvärd huvudvärk. Kylan chockar honom och han förstår ingenting. En av hans vänner märker att han vaknar och springer fram till honom: "Nando, Nando! Hör du mig? Vi kraschade! Vi kraschade i Anderna."

Personlig respons: Boken är en sann historia vilket gör allting så sjukt mycket hemskare. Nando har skrivit boken och man får se allt ur hans synvinkel. Jag tyckte boken var jätte bra, men verkligen hemsk. Det tar ett tag att komma in i den men sen är man fast.
De har gjort film om den här boken som heter Alive om man hellre ser på film än läser.
Jag rekommenderar boken för den var verkligen bra och en riktig tankeställare.

1 kommentar:

  1. Oj vad länge sedan det var som jag läste den. Men jag kommer ihåg att jag tyckte den var väldigt bra och spännande, men också obehaglig.

    SvaraRadera