tisdag 29 september 2009

Legenden om Darren Shan - skräckens cirkus 347m

Darren är 13 år och lever ett liv med fotboll, läxor och kompisar. En dag får han biljetter till cirque du freak - skräckens cirkus. Där träffar han mannen som påstås vara en vampyr och hans dödliga spindel Madam Octa. Plötsligt är han fångad i en fälla, där är hans enda räddning en vampyr- någon som bara handlar med annat än mänskligt blod. Darren kommer få betala ett högt pris... Svettig skräck, mörka hemligheter och oväntade vändningar. Men samtidigt en historia om vänskap, lojalitet och att växa.

Det är min favoritbok för att jag gillar sådana böcker (skräck) de är spännande och jag tycker att alla ska läsa denna boken!

1 kommentar:

  1. Hej Nick. Vilken bra beskrivning av boken du gjort men du glömde skriva att författaren heter Darren Shan. Jag har just läst en annan skräckis som jag tror du skulle gilla. "En natt på Deamon Hall" av Andrew Nance.

    SvaraRadera